Yhdistys
Ulkomainosalan edustaja, edunvalvoja ja kehittäjä Suomessa.
Suomen Ulkomainosliitto tekee aktiivisesti yhteistyötä oman jäsenkuntansa sekä mainostoimistojen, mediatoimistojen ja mainostajien kesken. Lisäksi liitto hoitaa yhteyksiä viranomaisiin, jotka vastaavat meillä ulkomainonnan valvonnasta ja säätelystä.
Perustavoitteiden lisäksi Ulkomainosliiton tehtävänä on kehittää alan tutkimustoimintaa, linjata alan yleisiä suosituksia, parantaa ulkomainonnan laatua ja vaikuttavuutta sekä nostaa ulkomainonnan suunnittelun tasoa.
Suomen Ulkomainosliitto on perustettu vuonna 1971 ja sen jäsenistöön kuuluu merkittävä osa suomalaisista ulkomainosalan yrityksistä.
Ulkomainonta on kanava, joka on avoinna 24 tuntia vuorokaudessa.
Mitä Ulkomainosliitto tekee
Edustus
Toimialan edustaminen erilaisissa instansseissa ja tilaisuuksissa.
Edunvalvonta
Ulkomainonnan lupa-asioiden seuranta ja yleinen edunvalvonta.
Kehitys & Tutkimus
Alan kehityksen monipuoliset tukitoimet, tutkimuksen ja tiedonkeruun organisointi, vastuullisuuden kehittäminen.
Yhteistyö
Laaja-alainen yhteistyö eri tahojen kuten muiden järjestöjen, mainostajien ja viranomaisten kanssa.
Tuki
Tukea jäsenistölle esimerkiksi lupa-asioissa, mutta myös ulkopuolisten tahojen linkki ulkomainontaan.
Suunnittelu
Toimivan ulkomainonnan tukeminen, koulutusten järjestäminen.
Outdoor Impact -tutkimus
Outdoor Impact on ensimmäinen Suomessa toteutettu kattava, yhteismitallinen ulkomedian tutkimusprojekti. Outdoor Impact mittaa ulkomedian tavoittavuutta tarkoilla ja monipuolisilla mittareilla.
Onko kysyttävää ulkomainonnasta tai haluatko liittyä jäseneksemme?
Suomen Ulkomainosliitto tekee aktiivisesti yhteistyötä viranomaisten, oman jäsenkuntansa, mainos- ja mediatoimistojen sekä mainostajien kesken.